مهندسان جوش ( welding engineers )

مهندسان جوش ( welding engineers )

جوشکاری یا عیب
مهندسان جوش ( welding engineers )

مهندسان جوش ( welding engineers )

جوشکاری یا عیب

الکترود

طبقه بندی الکترودهای روپوش­دار براساس استاندارد امریکایی، از جلد دوم کتاب مفید و پربار کلیدجوشکاری جناب مهندس مهرداد معینیان آورده شده، که شما عزیزان در صورت تمایل میتوانید این کتاب را از انتشارات آزاده تهیه فرمائید.
انجمن جوشکاری امریکا AWS، در حقیقت بزرگترین و معتبرترین استانداردها، طبقه­ بندی­ها و مشخصات فنی را در زمینه ­های مختلف جوشکاری ارائه نموده است. این انجمن، قواعدی را نیز در مورد شناسایی و طبقه­ بندی الکترودها وضع کرده که مورد تائید اغلب انجمن­های مهندسی و فنی امریکا و دیگر کشورهای صنعتی جهان از جمله انجمن امریکایی آزمایش مواد ASTM، انجمن مهندسین مکانیک امریکا و غیره نیز قرار گرفته است.
در سوم ژوئن ۱۹۱۹، ASME با چند انجمن دیگر، جلساتی تشکیل داد و به یک توافق کلی بمنظور انجام یک سلسله تحقیقات علمی و کاربردی در زمینه جوشکاری دست یافتند. در آن زمان AWS از این تشکل خارج بود و بصورت مجزا، تحقیقات نه چندان وسیعی را در زمینه جوشکاری دنبال میکرد.
به هر حال، طی این دوران، اغلب انجمن­ها، موسسات و ارگان­ها، بسته به میزان نیاز و حدود امکانات خود، مشغول انجام پیشرفتهایی بویژه در زمینه هایی مثل فرآیندها و تکنیکهای جوشکاری بودند. در تکامل تدریجی این همکاریها، کوششهای ادامه­ دار پروفسور گرین Green سبب تهیه مجموعه کاملی از استانداردهای مهندسی مکانیک (از جولای ۱۹۵۲ تا آگوست ۱۹۵۳) گردید، که امروزه، چاپهای جدید آن با عنوان استانداردهای ASME، بازبینی و منتشر میگردد.
  در سال ۱۹۳۵، AWS و ASTM، کمیته مشترکی برای تهیه استانداردهای مشترک و طبقه ­بندی شده، برای مواد مصرفی جوشکاری تشکیل دادند. در سال ۱۹۶۹، این دو انجمن بزرگ، در توافق نامه­ای، کمیته مشترک را منحل نموده و فعالیت آن را متوقف ساختند و سپس به AWS اجازه دادند تا کلیه مسئولیتهای مربوط به آن کمیته مشترک را بویژه در خصوص مواد مصرفی جوشکاری به عهده بگیرد.

در حقیقت بخش II، قسمت C از ASME رایج­ترین استاندارد در طبقه­ بندی مواد مصرفی جوشکاری به حساب می­آید که توسط AWS تهیه و تنظیم شده است.

طبقه بندی الکترودهای روپوش­دار براساس استاندارد امریکایی
در طبقه بندی AWS، الکترودها به ۳۱ خانواده تقسیم شده اند، که در فایل زیر توضیح داده شده است

با تشکر از سایت بزرگ " ایران پی آر جی "
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد