مهندسان جوش ( welding engineers )

مهندسان جوش ( welding engineers )

جوشکاری یا عیب
مهندسان جوش ( welding engineers )

مهندسان جوش ( welding engineers )

جوشکاری یا عیب

جوشکاری فلزات رنگین با گاز استیلن یا کاربیت

فلزات غیر آهنی یا فلزات رنگی به فلزاتی گفته می شود که فاقد آهن و یا آلیاژهای آن باشند مانند مس – برنج برنز- آلومینیوم- منگنز- روی و سرب .
تمام فلزات رنگین را با کمی دقت و مهارت و آشنائی با اصول جوشکاری می توان جوش داد و برای جوشکاری این نوع فلزات بایستی خواص فلز را در نظر گرفت. 
جوشکاری مس با گاز :
بهترین طریقه برای جوشکاری مس جوشکاری با اکسیژن است( جوش اکسیژن = اتوگن= استیلن= کاربید اصطلاحات مختلف متداول می باشند) ضمناً می توان جوشکاری مس را با قوس الکتریک یا جوش برق نیز انجام داد. 

ورقه های مس را مانند ورقه های آهنی برای جوشکاری آماده می کنند یعنی سطح بالائی را تمیز نموده و از کثافات و روغن پاک نموده و در صورت لزوم سوهان می زنند. ولی چون خاصیت هدایت حرارت مس زیادتر است باید مقدار آمپر را قدری بیشتر گرفت. بهتر است همیشه با قطب مستقیم جوشکاری را انجام داد ( با جریان مستقیم و الکترود مثبت) زاویه الکترود نسبت به کار مانند جوشکاری فولاد است. طول قوس حداقل باید 10 تا 15 میلی متر باشد, برای جوشکاری مس می توان از الکترودهای ذغالی استفاده کرد. الکترودهای جوشکاری مس بیشتراز آلیاژ مس و قلع و فسفر ساخته شده اند و گاهی نیز از الکترودهای که دارای فسفر- برنز- سیلکان یا آلومینیوم هستند استفاده می کنند چون انبساط مس در اثر گرم شدن زیاد است فاصله درز جوش را در هر 30 سانتیمتر در حدود 2 تا 3 سانتیمتر زیادتر در نظر می گیرند. خمیر روانساز مس معمولاً در حرارت 700 تا 1000 درجه ذوب می شود و به صورت تفاله (گل جوش) سبکی روی کار قرار می گیرد و از تنه کار به علت کف کردن در روی کار نباید استفاده شود. بدون روانساز هم می توان مس را جوش داد و معمولاً از براکس استفاده می گردد. مس را به وسیله شعله خنثی جوش دهیم تا تولید اکسید مس نکند چون ضریب هدایت حرارت مس زیاد است باید پستانک جوشکاری مشعل 1 تا 2 نمره بیشتر از فولاد انتخاب شود. بهتر است مس را قبل از جوشکاری گرم نمائیم و با سیم جوشکاری مخصوص جوش داد برای جوشکاری صفحه 5 میلیمتری سیم جوش 4 میلیمتری کافی است و از وسط ورق شروع به جوشکاری می نمائیم و وقتی فلز هنوز گرم است روی آن چکش کاری می شود تا استحکام درز جوش زیاد شود. 

ادامه مطلب ...

جزوه جوش


جزوه جوش در فرمت پاورپوینت . جزوه ای بسیار کامل که شامل 5 فصل می باشد .
ادامه مطلب ...

جزوه طبقه بندی عیوب جوشکاری

جزوه طبقه بندی عیوب جوشکاری طبق استاندارد  ISO6520

منبع: گروه کاردانش سازه های فلزی استان قزوین

 برای دانلود به ادامه مطلب بروید ...

 

دانلود

دانلود مستند چگونگی جوشکاری در بدترین شرایط آب و هوایی

دانلود مستند چگونگی جوشکاری در بدترین شرایط آب و هوایی _ Spy Fortress


گر علاقه مند به دیدن و دنبال کردن ساخت و پروسه های انجام برترین و عظیم ترین سازه ها و پروژه های مهندسی عمران هستید و در تلاش برای آشنایی با تکنولوژی کمیاب عمران باشید یا به دنبال افزایش دید مهندسی خود هستید پیشنهاد ما دیدن و دنبال کردن این مستند بسیار غنی است. نام مجموعه مستند Mega Structure است که از کانال معروف نشنال جئوگرافیک آمریکا پخش می شود. در هر قسمت از این برنامه به یکی از سازه های عظیم جهان پرداخته شده و نحوه تاسیس و عملکرد آن بطور کامل توضیح داده می شود. در این مستند شما با جوشکاری در بدترین شرایط آب و هوایی آشنا خواهید شد که چطور مهندسان در هوایی مه آلود اقدام به گسترش سازه های فلزی و بتونی بر روی بستر آب می کنند. مستند زیبای ” چگونگی جوشکاری در بدترین شرایط آب و هوایی _ Spy Fortress ” را هم اکنون می توانید از سایت آریا دانلود دریافت کنید ، امیدواریم از تماشای این مستند زیبا لذت ببرید.

ادامه مطلب ...

در صورتی که بخواهیم جوشی با کیفیت مناسب داشته باشیم

در صورتی که بخواهیم جوشی با کیفیت مناسب داشته باشیم باید پارامترهای که در این روش موثر هستند را شناخت و کنترل نمود .این متغیر ها به ترتیب اهمیت عبارت:

 

    آمپر جوشکاری Welding Amperage  -   ع فلاکس و نحوه توزیع دانه بندی      ‏Type of Flux &Particle distribution    -    سایر الکترود  Electrode size      نوع الکترود  ‏Type of Electrode  -  Electrode Extension   -  عرض و عمق لایه ی فلاکس Width & Depth of The Layer of Flux             

اپراتور باید نسبت به تاثیر هر کدام از متغیر ها روش جوش آگاه بوده و یک جوشکاری خوب به انتخاب پارامترهای فوق بستگی دارد .
ادامه مطلب ...

فلاکس فعال ساز جوش جهت فرآیندهای جوشکاری

محصول فوق بر اساس و مبنای گداخت شیمیائی و بالا بردن انرژی جنبشی در محلحوضچه جوش از یک سو باعث بوجود آمدن نفوذ بیشتر (حداقل تا 2/5 برابر بیشتر)  و از سوی دیگر باعث پائین آمدن میزان آمــپراژ مصرفی( حداقل تا 30% کمتر) در فرآیند جــوشکــاری میــگردد و از دیگر لحاظ نیز باعث بالا رفتن خواص مطـلوب جوش ، و ترکیب بـی نقص آلیاژ موجود در محل جوش بعمل آمده بین فلز پایه و فلز جوش میگردد  همچنین با  فعالیت مـولوکولی شدید در حوضچه جـوش باعث از بین رفتن تمامی عیوب موجود در منطقه مشترک بین فلز جوش و فلز پایه (HAZ) میگردد  ، یکی دیگر از محـاسن استفاده از این محصول  عدم نیاز به عملیات پـخ زنی قبل از جوشکاری در جوشهای معمولی و با مقدار نفوذ و پـخ کم  بوده و دیگر مـزیت استفاده از این محصول عدم ایجاد اعوجاج و دفرمگی در  فلز پایه و قطعه کار می باشد که به دلیل پائین آمدن دمای ورودی( به دلیل پائین آمدن آمپرا‍ژ مصرفی ) به محل جوشکاری و قطعه کار عیوبی مانند تغییرات در شبکه کریستالی فلز پایه بطور چشمگیری کاهش یافته که این امر باعث تغییر نکردن و ثابت ماندن خواص مکانیکی فلز و آلیاژ پایه میگردد .

 

                 

ادامه مطلب ...

کتاب الکترونیکی جوشکاری سازه های فولادی

عنوان: کتاب آموزش جوشکاری سازه های فولادی
نوع: روش قوسی با الکترود روکش دار
نوع فایل : PDF
رشته : عمران کتاب الکترونیکی جوشکاری سازه های فولادی 
زبان : فارسی
حجم 320 (کیلوبایت)
تعداد صفحات:33 

خلاصه کتاب :
جوش شیاری , جوش گوشه , جوش کام و انگشتانه
بررسی کسفیت جوش و تاثیر آن در طرحای عمرانی

کتاب الکترونیکی جوشکاری سازه های فولادی دانلود از سرور ایران میت 
کتاب الکترونیکی جوشکاری سازه های فولادی دانلود از سرور رپیدشیر 
کتاب الکترونیکی جوشکاری سازه های فولادی دانلود از سرور ایزی شیر 
کتاب الکترونیکی جوشکاری سازه های فولادی پسورد : www.iranmeet.com

جوشکاری قوس الکتریکی تحت حفاظت گاز (GMAW)

پیش گفتار:

سازه فولادی مجموعه ای از اعضای باربر، ساخته شده از ورق یا نیمرخ های فولادی می باشد که به کمک اتصالات به یکدیگر متصل شده و اسکلت ساختمان را به وجود می آورند. نیمرخ های فولادی تولیدات کارخانه ای هستند که غالباً رفتاری در حد انتظار از خود نشان می دهند . موضوعی که باعث نگرانی می باشد چگونگی رفتار اتصالات است که این اتصالات برای ساخت اعضای مرکب از نیمرخ و ورق، برای یکپارچه نمودن اعضا (شامل تیر، ستون و مهاربندها) در محل گره ها قرار می گیرند . وسایل اتصالی که برای ساخت اعضا و اتصال آنها به یکدیگر به کار می رود شامل پرچ، پیچ و جوش می باشد که در این میان استفاده از جوش در ساختمان سازی متعارف در ایران بسیار رایج است.

فرآیند های متداول جوشکاری

  • جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود روکشدار (SMAW): نSheilded Metal Arc Welding
  • جوشکاری قوس الکتریکی تحت حفاظت گاز (GMAW):بGas  Metal Arc Welding
  • جوشکاری قوس الکتریکی زیر پودری (SAW):ب Submerged Arc Welding

به دلیل استفاده گسترده از روش SMAW  در ایران بحث ما پیرامون این روش می باشد.

انواع جوش :

الف) جوش شیاری (groove)

ب) جوش گوشه (fillet)

پ) جوش کام (slot)

ت) جوش انگشتانه (pluge)

جوش گوشه متداول ترین نوع جوش در سازه فولادی می باشد بعد از آن جوش شیاری قرار دارد و جوش انگشتانه و کام به موارد مخصوصی که در آن مقاومت جوش انجام شده در لبه ها به حد کافی نباشد محدود می شود.

جوش شیاری: جوشی است که در درز بین دو قطعه رسوب می کند و در دو نوع با نفوذ کامل وبا نفوذ نسبی اجرا می شود.

جوش گوشه : جوشی است که بر وجوه جانبی دو قطعه مجاور هم رسوب می کند.

جوش کام: جوشی است که درون یک شکاف به صورت توپر داده میشود .

جوش انگشتانه: جوشی است که درون یک سوراخ به صورت توپر داده می شود.

انواع اتصال جوشی :

الف) اتصال لب به لب

ب) اتصال پوششی (رویهم)

پ) اتصال سپری

ت) اتصال گونیا

ث) اتصال پیشانی

ادامه مطلب ...

hi

با سلام 

من مهندس اسحاق محمدی نویسند جدید 

وبلاگ "مهندسان جوش" هستم 

دانشجوی کارشناسی ارشد جوش مشکل های 

خود رو برای ما از طریق دادن نظر به ما ابلاغ کنید 

در اصرع وقت پیگیری خواهیم کرد .

با دورود اسحاق محمدی


جوشکاری فلزات غیر متشابه

سلام آقای یوسف امیری

سوال : باسلام من تعداد 6 عدد پایان نامه به موضوع های زیر می خواهم آگر می توانی کمک کنی زود به من جواب بده

1- بررسی جوش پذیری فولاد کم آلیاژ به فولاد

2- تاثیر آمپراژ جوشکاری تیگ بر  خواص فولاد فنر

3- خوردگی در جوش های اصطکاکی اغتشاشی آلیاژهای آلومینیم


من به شما این تحقیق رو پیشنهاد میکنم 

.

.

.

.

مدیر وبلاگ : بهزاد بهرامی بیرگانی 


لینک دانلود : http://uplod.ir/8th8kqyywko5/behzad.pptx.htm
نام فایل: behzad.pptx
حجم: 1.5 Mb

hi

سلام به تمام بازدیدکنندگان 

یک سلام ویژ خدمت آقا امین 

سوال:من کاردانی مکانیک دارم وبرای کارشناسی رشته جوشکاری دانشگاه علمی کاربردی میخوام ادامه بدم.به نظر شما آینده کاری این رشته خوبه؟متشکر

با سلام دوباره : جوشکاری یک رشته تازه رونق گرفته است از نظر من شما در رشته جوش زمانی پیشرفت میکنید که توانایی داشته باشد یعنی بتونید تمام فنون اون رو بخوبی یادبگیری الان جوشکاری پیشرفته خیره کننده داشته و در تمام صنایع کاربرد داره باید بتونی سطح علمی خودت رو بالا ببری با خوندن تمام مقاله های روز دنیا با زبان انگلیسی

جوشکاری یعنی صنعت جوشکاری یعنی علم روز دنیا رو بلد بودن جوشکاری یعنی مسلط بودن به زبان خارجه از نظر من اگر علاقه دارید شرکت کنید حتمآ موفق میشید. 

علی کاربردی رو نمی دونم ولی دانشگاه آزاد خوبه 

اما آیند کاری : "آره" اما اگر شما دکتر هم باشید دنبال کار نرید بیکار می مونید!!!!!!! 

امیدوارم موفق باشید