مهندسان جوش ( welding engineers )

مهندسان جوش ( welding engineers )

جوشکاری یا عیب
مهندسان جوش ( welding engineers )

مهندسان جوش ( welding engineers )

جوشکاری یا عیب

متالورژی وعملیات حرارتی چدن ها

متالورژی وعملیات حرارتی چدن ها(دکتر گلعذار)

مطالب این جزوه به دو بخش تقسیم شده، در بخش اول متالورژی چدنها را مورد بررسی قرار داده و در بخش دوم عملیات حرارتی چدنها و چگونگی بهبود خواص مکانیکی آنها، با استفاده از روشهای مختلف عملیات حرارتی مطالعه خواهد شد.

 

چدنها خانواده ای از آلیاژهای آهنی با خواص کاملاً متنوع بوده که اکثراً به روش ریخته گری شکل داده می شوند. برخلاف فولادها که حاوی کمتر از 2 درصد ( و معمولاً کمتر از 1 درصد ) کربن هستند، چدنها معمولاً دارای 2 تا 4 درصد کربن و 1 تا 3 درصد سیلیسیم می باشند . بهعلاوه، اغلب عناصر آلیاژی دیگر ( فلز ویا غیرفلز) جهت کنترل ترکیب شیمیائی، ساختمان میکروسکوپی و در نتیجه خواص مکانیکی به چدنها اضافه می شود. علاوه بر ترکیب شیمیا یی، پارامترهای مهم دیگر که بر روی خواص نهائی اثر می گذارند عبارتند از : فرآیند انجماد، سرعت انجماد، سرعت سرد شدن پس از انجماد و عملیات حرارتی. برخی از خواص ویژه چدنها که آنها را از فولادها متمایز می سازدعبارتند از: ارزانی قیمت، نقطه ذوب پائین ( بین 1130 تا 1250 درجه سانتیگراد ) ، سیالیت بالا، پائین بودن میزان انقباض در موقع انجماد و سردشدن، مقاومت ضربه پائین، انعطاف پذیری کم، قابلیت جذب ارتعاش، مقاومت خوب سایش و عدم حساسیت در برابر شیارهای سطحی.

 

کلیه مطالب زمینه این جزوه آموزشی برگرفته از کتاب "اصول و کاربرد عملیات حرارتی فولادها و چدنها" تالیف دکتر محمدعلی گلعذار می باشد.فهرست مراجع موارد افزوده شده به مطالب منبع فوق ، درانتهای این جزوه آمده است.

برای دانلود فایل pdf برروی لینک های زیر کلیک نمایید.

.

.

.

دانلود ازسروراول (پرشین گیگ)    حجم فایل : 5.80Mb

دانلود ازسروردوم (mediaFire)  حجم فایل : 5.80Mb

دانلود ازسرورسوم (4sherd)     حجم فایل : 5.80Mb

 

 

www.Metallorgy40s.ir


نظرات 1 + ارسال نظر
ahmad دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ب.ظ

سلام خسته نباشید
من یه مقاله نیاز دارم که حداقل 8 صفحه باشه و در مورد یکی از فرآیند های جوشکاری ذوبی باشه که هم به زبان انگلیسی و هم فارسی باشه لطفا اگه مقاله ای سراغ دارید بهم معرفی کنید
ممنون

سلام مهندس براتون گذاشتم دانلود کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد